a Korte Cursussen en Workshops | Stichting Vonk

Home >> Beeldend >> Korte Cursussen en Workshops

Korte Cursussen en Workshops

Cursus in 7 lessen: Botanisch Tekenen

Planten en bloemen zijn vergankelijk. Je kan ze in een vaas zetten, maar je kan ze ook tekenen en op die manier je eigen herbarium aanleggen. Het tekenen van een plant vereist een andere manier van werken: we werken met fijn materiaal, zoals potlood, krijt en Oost-Indische inkt. In deze cursus krijgen beginners en gevorderden alle instructies om zelf aan de slag te gaan.

Docent: Annemarie van Hooff
lesdagen: donderdag 24, 31 maart, 7, 14, 21 april, 12 en 19 mei 2022
lestijd: van 13.00 – 15.30 uur
kosten exclusief materiaal: € 120,00 (€ 145,20 inclusief 21% BTW voor cursisten ouder dan 21 jaar)

Inschrijven met CODE B9

tekening Ellen Naafs

MODERN SCHILDEREN/Meestertechnieken/voorjaar 2022

Mijn beeldend vermogen

Start cursus: dinsdag 25 januari 2022
Tijd:
14.00 - 16.00 uur
Docent: Carina Mathot

Kosten: € 134,00 (€ 162,14*)
Vermeld bij inschrijving
CODE B2.

In de moderne kunst (vanaf 2e helft) 19eeeuw werd het beeldend vermogen van de kunstenaar veel belangrijker. In deze cursus van 10 middagen gaan wij ons beeldend vermogen ten aanzien van de beeldende kunst al schilderend meer ontwikkelen. Door het aanbieden van verschillende technieken, mogelijkheden en materialen wordt het persoonlijke beeldende vermogen gestimuleerd.
Het eerste deel van de cursus
- 4 middagen - besteden we aan het schilderen van zogenaamde vage ‘dots’, die de inspiratie vormen voor een schilderij (inspiratie bijv. Turner).

Tijdens het tweede deel (5 middagen) zijn de beeldelementen: vorm/kleur/lijn/donker/licht/contrast/stip/structuur/ beweging/compositie/perspectief onze inspiratiebron om het beeldende vermogen te stimuleren.
Programma:
Start op 1februari: PowerPointpresentatie met terugblik op de meesterstukken, gemaakt in het najaar 2021 en een toelichting op het nieuwe programma.
Vervolgdata: 8 febr./15 febr./22 febr./1 mrt./8 mrt./15 mrt./22 mrt./29 mrt./5 april Evaluatie of misschien een excursie.
Formaat, materialen en technieken vrij
.: Gemengde technieken/acryl/ pastel/ pastelpotloden/zachte grafiet/houtskool en Ecoline.