Home >> Beeldend >> Korte Cursussen en Workshops

Korte Cursussen en Workshops

Kinderen t/m 17 jaar kunnen hiermee gratis naar een cursus, volwassenen krijgen 50% korting: Lees hier meer over de RMBA extra vergoeding van de gemeente Waddinxveen.
De Waddinxveense Kunstkring biedt d.m.v. het Paula Hupkensfonds cursisten een tegemoetkoming in de kosten. Kijk voor voorwaarden en aanvragen op www.waddinxveensekunstkring.nl. Met een Rotterdampas krijgt u € 25 korting op een cursus boven de € 100.

KinderKunst - let op: start pas op maandag 26 maart!

In samenwerking met BSO Sportpunt start op maandag 26 maart 2018 deze cursus van 5 lessen voor kinderen van 8 t/m 11 jaar. Onder de inspirerende leiding van docente Monique Janssen maken kinderen adh van 4 verschillende thema's kennis met verschillende technieken en materialen. Er komen onderwerpen als stempelen, 3D tekenen, sjabloneren, collage en pointillisme aan de orde.

Lesdagen: maandag 26 maart, 9, 16 en 23 april en14 mei 2018

Lestijd: 16.00 - 17.30 uur

Locatie: Tekenatelier van Stichting Vonk

Kosten: € 37,50 inclusief materiaal.

Inschrijven via deze site met Code B6. Kinderen die via BSO Sportpunt deelnemen schrijven zich in met Code B6BSO. De cursus gaat alleen door bij voldoende aanmeldingen.

Voorjaarscursus Meestertechnieken Modern Schilderen

monet 6.jpgmonet 6.jpg werken met een 'beeldzoeker'

Op dinsdagmiddag 30 januari 2018 start het vervolg op de schildercursus Modern Schilderen van beeldend kunstdocente Carina Mathot.

De cursus Meestertechnieken Modern Schilderen vervolgen we met het schilderen van blow-ups. Als Inspiratiebron gebruiken we onze favoriete schilderstromingen. Wilt u meer weten over de concrete inhoud van de lessen? Informeer ernaar via info@stichtingvonk.nl.

Materialen en technieken: we kiezen acryl, pastel of olieverf. Technisch ligt de nadruk op het maken van kleurovergangen met behulp van dassen en poetsen en het gebruik van vertragers en mediums voor de acryl. Formaat is vrij.

10 lessen vanaf dinsdag 30 januari 2018 van 14.00 - 16.00 uur

De vervolglessen vinden plaats op 6 februari, 13 februari, 20 februari, 6 maart, 13 maart, 20 maart, 27 maart en 3 april 2018. De lessencyclus wordt afgesloten met een excursie.

Docent: Carina Mathot www.ateliermathot.com

Groepsgrootte: maximaal 12 deelnemers

Kosten: € 125,00 (€ 151,25 inclusief 21% BTW voor cursisten ouder dan 21 jaar). Materialen zijn niet inbegrepen. Inschrijven met CODE B2B

Tekenen en Schilderen voor beginners en gevorderden

Op donderdagmiddag 18 januari 2018 start het derde blok  lessen bij Annemarie van Hooff. Aan de hand van een bepaald thema worden in deze korte cursus van 8 weken  - soms ook experimenteel - beeld en materialen verkend en uitgediept. Voorkennis is niet vereist - laat je verrassen door je eigen creativiteit en word geinspireerd door je docent en medecursisten. Op het leerlingenblog van Annemarie krijg je een indruk van de variëteit aan werken die in haar lessen ontstaan www.cursistenwerkwaddinxveen.blogspot.com

8 lessen van 2,5 uur vanaf donderdag 18 januari 2018, van 13.00 - 15.30 uur

Docent: Annemarie van Hooff

Kosten: € 125,00 (€ 151,25 inclusief 21% BTW voor cursisten ouder dan 21 jaar). Inschrijven via CODE B3C

In aansluting op dit blok start op donderdag 22 maart 2018 het laatste blok van deze serie. Schrijf hiervoor in met CODE B3D.

Voor het eerst naar tekenles? Meld je dan aan voor een gratis proefles via info@stichtingvonk.nl. Dan weet je zeker of deze cursus bij jou past.