Korte Cursussen en Workshops

Op woensdag 20 maart 2019 start de nieuwe workshop KinderKunst.

Onder leiding van Monique Janssen gaan kinderen tussen 8 en 12 jaar op 5 woensdagmiddagen nieuwe technieken leren. De lessen zijn van 15.00 - 16.30 uur. De lessen vinden plaats op 20 en 27 maart, 3, 10 en 17 april.

Kosten: € 40,00 inclusief materiaal

Schrijf in met Code B1.

Modern Schilderen: Voorjaar 2019
Thema: We vervolgen de cursus met de Nieuwe Schildertechnieken: Frottage en Grattage. We experimenteren met deze nieuwe schildertechnieken geïnspireerd op DADA en Het Surrealisme na 1918.
We laten ons inspireren door o.a. Max Ernst.

Max Ernst

Programma: Start di-middag 22 januari 2019:
Powerpointpresentatie met terugblik op de schuifschilderijen en de frottage. Toelichting op de nieuwe techniek: Grattage. 29 jan/5 febr./en 12 febr.: Experimenten met Grattage op verschillende manieren.

19 febr.: Evaluatie Grattage-technieken. 5 maart/12 maart/ 19 maart.: Maken van een groter schilderij in een van de nieuwe technieken of een combi van verschillende technieken.
26 maart eind-evaluatie. 2 april Excursie.

Formaat vrij.
Materialen en technieken: we kiezen acryl, pastel, pastelpotloden, zachte grafiet, houtskool en Ecoline. Technisch ligt de nadruk het gebruik van vertragers en flowimprovers voor de acryl.
Gebruik van glasplaten!

10 lessen vanaf dinsdag 22 januari 2019 van 14.00 - 16.00 uur. Kosten € 127,00 (€ 153,67 incl 21% BTW voor cursisten ouder dan 21 jaar). Materialen zijn niet inbegrepen. Inschrijven met CODE B2A

Vermeld bij inschrijving de cursuscode

Knipkaart Tekenen en Schilderen voor beginners en gevorderden

Op donderdag 30 augustus 2018 starten de nieuwe jaarcursussen op de ochtend (9.30 - 12.00 uur) en de middag (13.00 - 15.30 uur) bij Annemarie van Hooff. Voor deze jaarcursussen van 30 lessen is het mogelijk om een knipkaart met 10 lessen te kopen. De cursist bepaalt zelf wanneer hij zijn lessen wil volgen. Tip: overleg met Annemarie of je een thematisch blok van lessen achter elkaar kan volgen. Een knipkaart is strikt persoonlijk en geldig tot 1 jaar na de eerste les.

Knipkaart 10 lessen van 2,5 uur. Kosten € 160,00 (€ 193,60*). CODE B6

Op het leerlingenblog van Annemarie krijg je een indruk van de variëteit aan werken die in haar lessen ontstaan www.cursistenwerkwaddinxveen.blogspot.com

Vermeld bij inschrijving de cursuscode