Home >> Beeldend >> Korte Cursussen en Workshops

Korte Cursussen en Workshops

Najaarscursus Meestertechnieken Modern Schilderen

Thema: Nieuwe Schildertechnieken - Schuifschilderijen en Frottage

Gerelateerde afbeeldingAfbeeldingsresultaat voor gerhard richter abstract painting

Op dinsdag 25 september 2018 start olv docente Carina Mathot het vervolg op Modern Schilderen. We experimenteren met nieuwe schildertechnieken geïnspireerd op DADA en Het Surrealisme na 1918, en Het Fundamentele Schilderen van de periode na 1971. We laten ons inspireren door o.a. Max Ernst, Rob van Koningsbrugge en Gerard Richter.

Programma:
25 sept: Powerpointpresentatie met terugblik op de blow-ups en toelichting van de nieuwe technieken. 2 okt./9 okt./16 okt.: Experimenten met Schuifschilderijen op verschillende manieren. 30 okt.: Evaluatie schuifschilderijentechnieken. /6 nov./13 nov./20 nov. : Experimenteren met Frottage op verschillende manieren. 27 nov. :Evaluatie. 4 dec.: Excursie

Formaat vrij.
Materialen en technieken: We kiezen acryl, pastel, olieverf, zachte grafiet, houtkool en Ecoline. Technisch ligt de nadruk het gebruik van vertragers en flowimprovers voor de acryl. Bij olieverf is dat niet nodig. Aquarel is ongeschikt voor deze technieken. Ecoline is niet geschikt voor Schuiftechnieken.

10 lessen vanaf dinsdag 25 september 2018 van 14.00 - 16.00 uur. Kosten € 127,00 (€ 153,67 incl 21% BTW voor cursisten ouder dan 21 jaar). Materialen zijn niet inbegrepen. Inschrijven met CODE B2A

Vermeld bij inschrijving de cursuscode

Knipkaart Tekenen en Schilderen voor beginners en gevorderden

Op donderdag 30 augustus 2018 starten de nieuwe jaarcursussen op de ochtend (9.30 - 12.00 uur) en de middag (13.00 - 15.30 uur) bij Annemarie van Hooff. Voor deze jaarcursussen van 30 lessen is het mogelijk om een knipkaart met 10 lessen te kopen. De cursist bepaalt zelf wanneer hij zijn lessen wil volgen. Tip: overleg met Annemarie of je een thematisch blok van lessen achter elkaar kan volgen. Een knipkaart is strikt persoonlijk en geldig tot 1 jaar na de eerste les.

Knipkaart 10 lessen van 2,5 uur. Kosten € 160,00 (€ 193,60*). CODE B6

Op het leerlingenblog van Annemarie krijg je een indruk van de variëteit aan werken die in haar lessen ontstaan www.cursistenwerkwaddinxveen.blogspot.com

Vermeld bij inschrijving de cursuscode