Home >> ‘De Brug’

‘De Brug’

Op 16, 17 en 18 november vonden in de Ontmoetingskerk 5 voorstellingen van De Brug plaats.

Heeft u de voorstelling gemist? U kunt voor € 12,50 een usb-stick met de registratie van de film (gemaakt door Erwin van Lingen) bij ons aanschaffen. Stuur hiervoor een mail naar info@stichtingvonk.nl ovv 'usb Stick De Brug'

'Met Waddinxveners over Waddinxveen. Al mijn zintuigen zijn gisteravond geprikkeld. Ik heb genoten van de prachtige zang, een traantje weggepinkt bij een aantal ontroerende verhalen, gelachen bij de diverse dansuitvoeringen en het lied "Oh Waddinxveen", me verbaasd over de bijzondere polygoon beelden van oud Waddinxveen en ik heb uit volle borst meegezongen bij het afscheidslied. En na afloop werd de sociale cohesie nogmaals versterkt met een heerlijk hapje en drankje. Chapeau voor zo'n mooie muzikale voorstelling, met zoveel mensen en dan ook nog met zoveel kwaliteit!' (Titia de Zeeuw, Wijkplatform Zuidplas/Triangel)

Waddinxveen loopt uit voor theater 'De Brug'. In vijf afgeladen voorstellingen is er drie dagen lang in de Waddinxveense Ontmoetingskerk massaal gekeken naar het unieke muzikale theaterspektakel 'De Brug'. Een kleine honderd deelnemers vertelden daarin soms vol emotie over hun persoonlijk leven in het Gouwedorp, maakten samen muziek, zongen over 'het Hart van Waddinxveen' en 'Parel aan de Gouwe' en speelden toneel. Het vertrekpunt voor de documentaire-achtige opzet was Waddinxveen: een dorp dat geen kleine stad wil zijn. Met elke stap kwamen de bezoekers dichter bij het hart van de samenleving en ontdekten ze dat niet het dorp maar de mensen zelf het hart van Waddinxveen vormen. De voor en door Waddinxveners gemaakte voorstelling was een initiatief van de Stichting Vonk. De hefbrug over de Gouwe vormde in de voorstelling het symbool van verbinding voor 'De Brug'. "Een verbinding tussen mensen van verschillende achtergronden en leeftijden", aldus directeur Ingrid Ranftl. "Verbinding tussen het verleden, het heden en de toekomst". (Bert Woudenberg, AD)

Onze dank gaat uit naar iedereen die ons heeft ondersteund bij de realisatie van dit project!